Inbound Recruiting apare ca o tehnica de resurse umane care promite a fi solutia durabila pentru a obtine talentul de care companiile au nevoie, atunci cand au nevoie de el. Vrei sa stii despre ce este vorba? Continua sa citesti!

Ce este Inbound Recruiting?

Inbound Recruiting este o metodologie  de recrutare care foloseste tehnici de marketing digital pentru a gasi si a fermeca profesionisti talentati, indiferent daca isi cauta activ sau nu de lucru. Consta tocmai in  a trezi interesul candidatului ideal, adica a-l atrage astfel incat el insusi sa fie cel care depune toate eforturile pentru a fi in echipa ta.

Componentele sale fundamentale sunt  Employer Branding, recrutarea in retelele sociale si comunicatiile care ofera cea mai buna experienta candidatilor.

Cum a aparut Recrutarea Inbound?

Inbound Recruiting este o adaptare la lumea Resurselor Umane a unei metodologii numite Inbound Marketing. Succesul acestui triumf se bazeaza pe doua aspecte importante:

  1. Nu intrerupi utilizatorul  pentru a vorbi despre produsul tau, ci mai degraba ii arati cum compania ta are solutiile pentru indoielile si problemele sale
  2. Generati implicare prin contactul constant cu persoane interesate de marca dvs. Acestia devin mai tarziu fani si vorbesc despre brandul tau cu diferitele lor cercuri si prin retelele sociale.

Cele 4 faze ale Inbound Recruiting

Pentru a implementa Inbound Recruiting vom imparti metodologia in patru faze subliniate ca  calatoria pe care o intreprinde candidatul dvs. ideal: de cand nu va cunoaste compania pana cand decide sa lucreze pentru ea. 

#1. Atrage

Calatoria noastra incepe cu un punct de baza, care este  atragerea traficului potrivit catre Pagina de Cariere si oferte.  Si spun potrivit pentru ca nu toata lumea merita, dar trebuie sa fie profile de valoare pentru compania noastra. Pentru a face acest lucru, trebuie sa oferi o imagine a companiei tale reale si sa demonstrezi avantajele lucrului in ea. Acestea sunt  instrumentele de care veti avea nevoie  in aceasta faza de atractie:

Branding de angajator

Cum crezi ca apreciaza angajatii tai munca in compania ta? Stii ce se spune despre compania ta in mass-media si retelele sociale? Retineti ca imaginea pe care o au angajatii despre compania dvs. va influenta ceea ce percep viitorii dvs. candidati, asa ca este crucial ca acestia sa participe la aceste procese lasandu-si parerea pe retelele de socializare sau fiind o fata vizibila a companiei. In plus, trebuie sa-ti promovezi brandul de angajator pe propriile canale.

Pagina de angajare

Asa cum aveti un site web pentru a va promova compania, este esential sa aveti o pagina de angajare „lucrati cu noi” in care sa publicati comentarii de la angajatii dvs., videoclipuri despre cum este sa lucrati in compania dvs. si, desigur, panoul de angajare. Ofera cat mai multe informatii vizitatorilor tai si acestia vor deveni candidati. Daca folosesti un site web pentru a vinde, de ce nu unul pentru a recruta?

Retele sociale

Cu totii accesam retelele noastre sociale de mai multe ori pe zi si 83% dintre utilizatori le folosesc pentru a-si cauta un loc de munca. Profita de comunitatile pe care echipa ta de marketing le-a creat si publica ofertele tale de munca. Viitorii tai candidati se numara printre adeptii tai.

Aceasta este o modalitate excelenta de a atrage profesionisti talentati si de a-i  gasi pe cei care se aseamana cel mai mult cu cultura companiei tale.

2# Convertiti

Este timpul sa  transformi acei vizitatori in candidati, dandu-le un nume si convingandu-i de avantajele alaturarii echipei tale. Pentru a facilita procesul, ofertele dvs. de angajare trebuie sa fie scrise intr-un mod atractiv, tinand cont de termenii de cautare pentru fiecare functie si sa transmita  ceea ce ofera compania dumneavoastra intr-un mod clar si atractiv pentru candidat. 

In plus,  formularele de inregistrare  la oferte trebuie sa fie usor de completat si optimizate pentru  mobil  (candidatii, in special profesionistii activi, isi cauta de lucru in timpul liber, de pe mobil).

Daca se pot inscrie direct cu profilul lor Linkedin, veti obtine mai multi candidati calificati sa se inscrie si  sa nu abandoneze procesul la mijloc.  

3# Angajeaza

Ce se intampla daca ai atras cel mai bun talent si pentru ca nu esti rapid, iti scapa? Este o faza foarte importanta, pentru ca odata ce le-ai trezit interesul si candidatul l-a trezit pe al tau, procesul este mult mai simplu, si nu este nevoie sa pierzi timpul.

 Pentru aceasta, un software de recrutare care actioneaza ca un CRM este esential  pentru a stabili o relatie de durata cu candidatul si a-l tine la curent in permanenta. Puteti trimite e-mailuri pentru a stabili comunicarea cu el si a-i spune daca mai sunteti interesat de profilul lui.

4# Indragostiti-va

Ultima oprire din calatorie este adesea ceea ce ne amintim cel mai mult, motiv pentru care aceasta ultima faza este atat de importanta. Fie ca au fost angajati sau concediati, aceste profiluri sunt  cei mai buni ambasadori ai marcii dvs. de angajator , asa ca daca reusiti sa-i faceti sa se indragosteasca si sa-i faceti sa vorbeasca bine despre compania dvs., veti fi castigat in imagine. Daca ai avut grija de ei pe tot parcursul procesului, nu-ti face griji! Sunt sigur ca vor lua inapoi o multime de amintiri bune din procesul de selectie si va vor trimite la contactele lor.

Ce beneficii va va aduce Inbound Recruiting?

Acum ca stii cum se desfasoara acest proces, s-ar putea sa te intrebi ce beneficii are pentru compania ta. Iata cele 4 beneficii principale:

Economii de resurse

Implementarea Inbound Recruitment va permite sa nu mai depindeti de portalurile de angajare platite si sa profitati la maximum de propriile canale. Utilizarea propriilor canale pentru a va raspandi ofertele reduce costul pe incorporare.

Veti obtine un raport de candidati de calitate superioara

Daca va prezentati compania si angajatii asa cum sunt, candidatii va vor cunoaste si daca se potrivesc sau nu in cultura companiei dumneavoastra inainte de a se inscrie pentru ofertele dvs. de munca. 

Veti reduce timpul de angajare

Nu veti mai petrece ore intregi renuntand la mai mult de 90% dintre candidati. Si datorita instrumentelor de comunicare si atragere a talentelor, vei putea merge mai rapid in procesele tale de selectie.

Veti imbunatati experienta candidatului

In viitor, utilizatorii insisi va vor recomanda si va vor recomanda mai multi candidati care vor oferi feedback cercului de recrutare inbound. Pentru ca atunci cand ii tratezi bine pe candidati si ii pui in centrul strategiei tale de recrutare, nu numai ca ii mentii implicati, ci si imbunatatesti imaginea marcii tale de angajator.

Exemple de recrutare inbound 

Compania Talent Clue a decis sa implementeze Inbound Recruiting in departamentul sau de Resurse Umane. Acestea sunt rezultatele pe care le-au obtinut dupa ce au implementat aceasta metodologie in procesele lor de selectie:

  • Peste 3.400 de candidati s-au inscris in ofertele lor de munca.
  • Mai mult de jumatate dintre candidati se inscriu pe propriile canale.
  • 92% dintre candidati se potrivesc cu ceea ce cauta compania
  • 79% dintre candidati au insistat sa fie in baza lor de date pentru a fi informati despre noile posturi vacante.

Dupa cum puteti vedea, trebuie doar sa planificati metodologia Inbound Recruiting faza cu faza cu instrumentele potrivite pentru a schimba complet modul in care recrutati si pentru a continua sa va simtiti ca o companie competitiva pentru a atrage talente.