Odata cu numarul mare de companii care apar, este din ce in ce mai dificil pentru noile companii sa-si faca cunoscute produsele. Lipsa vizibilitatii afecteaza direct vanzarile. Pentru a face fata acestei situatii, unele companii apeleaza la piete precum Amazon.

Datorita acestui tip de platforma, produsele au sanse mai mari de a deveni cunoscute, dar de obicei sunt destul de scumpe si poti pierde procesul de vanzare. Acele companii care doresc sa detina mai mult control asupra vanzarilor recurg la servicii de la terti care doar fac publicitate produselor. 

Ce este si cum sa vinzi pe Google Cumparaturi?

Desi Google Shopping nu este tocmai o piata, deoarece este mai mult o platforma de publicitate, le ofera cumparatorilor aceeasi oportunitate de a investiga o serie de produse in functie de cautarea efectuata. In acest sens, Google Shopping ii avantajeaza si pe retaileri, deoarece atunci cand un cumparator da clic pe un link de produs, ii redirectioneaza catre site-ul retailerului pentru a face achizitia.

Pe scurt, Google Shopping este un serviciu Google care permite consumatorilor sa caute, sa compare si sa cumpere produse intre diferiti retaileri. Desigur, cei care au platit pentru a-si face publicitate produselor pe platforma. Este ca o comparatie de pret. Rezultatele Cumparaturi Google sunt afisate ca imagini in miniatura, impreuna cu pretul si numele companiei. 

Iti suna la fel cu alt nume. Cand a fost lansat in 2002, Google Shopping se numea Froogle. Anterior, indexa doar datele despre produse pe baza anumitor termeni de cautare. In 2021, platforma a trecut la un model de publicitate platita in care agentii de publicitate trebuiau sa plateasca pentru a aparea in rezultatele cautarii.

De atunci, a devenit o ramura a Google AdWords. Adica, un alt mod prin care comerciantii cu amanuntul si comertul electronic ar putea face publicitate in motorul de cautare. Diferenta a fost ca, in loc sa afiseze anunturi text bazate pe cuvinte cheie, Google foloseste datele despre produse de la comercianti pentru a afisa anunturi si pentru a vinde pe Cumparaturi Google.

De ce sa vinzi pe Google Cumparaturi?

Multi oameni inca incep sa caute un produs pe Google. Prin urmare, o afacere care este promovata in motorul de cautare va gasi mai multi clienti potentiali. Cumparaturi Google isi foloseste algoritmii pentru a extrage automat date comerciale, pentru a crea anunturi pentru produse si pentru a le potrivi cu interogarile de cautare relevante.

Mai multa vizibilitate

Este singura modalitate de a fi in fruntea rezultatelor cautarii Google. Aceasta este o alta mare diferenta intre Cumparaturi si anunturile afisate in Reteaua de cautare. Primii ocupa locul inalt in rezultatele cautarii, deoarece formatul lor vizual atrage cele mai multe clicuri. Si, dupa cum stim, mai multe clicuri inseamna mai mult profit pentru Google, dar si pentru companii.

Invatati vs Explicati

Imagineaza-ti ca vrei sa cumperi niste pantofi de alergare. Credeti ca veti face clic mai devreme pe un anunt de cautare sau pe una dintre imaginile anuntului pentru Cumparaturi Google?

Acest lucru nu inseamna ca reclamele SEM nu sunt corecte sau eficiente, ele sunt, ci pur si simplu descrie produsul. Reclamele pentru Cumparaturi Google arata produse reale, iar daca unul dintre ele este exact ceea ce cautam, cel mai probabil vom da clic pe unul dintre ele. Aceste anunturi pentru produse pot ajuta si atunci cand consumatorii nu sunt siguri exact ce cauta. Multi dintre ei il folosesc ca instrument de cercetare pentru a afla despre diferite tipuri de produse, modele, culori, preturi, precum si magazinele de unde le pot cumpara.

Exista deja interes

In trecut, publicitatea se baza pe intrerupere. S-ar putea sa vizionezi un videoclip pe YouTube si dintr-o data a aparut un anunt. In acest sens, anunturile pentru Cumparaturi Google se bazeaza pe intentie. Adica, ele apar atunci cand oamenii cauta in mod activ o solutie.

Pentru aceste tipuri de reclame, ratele de clic si ratele de conversie sunt mult mai mari. Acest lucru se reflecta in costul pe clic pe unul dintre aceste anunturi. O vizionare a unui anunt YouTube poate costa cativa centi, in timp ce un clic pe un anunt pentru Cumparaturi Google poate costa de zece ori mai mult.

Ghid: Cum sa vinzi pe Google Cumparaturi

Optimizarea campaniei este o parte cheie a strategiei dvs. de vanzare prin Cumparaturi Google. De la optimizarea datelor pana la utilizarea etichetelor personalizate sunt unele dintre conceptele despre care se vorbeste cel mai mult. Pe langa cateva formule cu care sa-ti optimizezi eficient campaniile. Daca nu actualizati strategiile, produsele dumneavoastra nu vor mai fi competitive.

In functia Cumparaturi Google, apare dupa cum urmeaza:

Pentru ca dvs. sa profitati la maximum de functia de cumparaturi de pe Google, va vom invata mai multe tehnici pentru a va imbunatati campaniile si a obtine vanzari pe Google Cumparaturi. Nu rata urmatorii pasi.

1. Excludeti interogarile de cautare

Desi campaniile de Cumparaturi Google nu includ cuvinte cheie pentru care sa licitati, interogarile de cautare declanseaza APL. Aceste interogari de cautare pot fi vizualizate in fila „Dimensiuni” sub „Vizualizare: termeni de cautare” sau in fila „Cuvinte cheie” facand clic pe „Detalii” si „Termeni de cautare > Toti”.

In optiunea „Cuvinte cheie” acestea pot fi excluse direct din aceasta interfata. Odata ce aveti interogarile, puteti aplica un filtru pentru termenii cu performanta scazuta. Filtrul poate fi configurat in functie de preferinte. Un sfat: mai intai uitati-va la interogarile care nu s-au convertit, dar au avut cel putin 50 de clicuri in ultimele 30-90 de zile.

Determinarea momentului in care sa excludeti o interogare poate fi subiectiva, asa ca este important sa va ganditi la aceasta in legatura cu obiectivele contului dvs. Cand excludeti interogari, va trebui sa acordati atentie si raportului Canale de cautare. Acest raport arata modul in care cuvintele cheie si campaniile lucreaza impreuna pentru a produce conversii. De exemplu, un clic pe un PLA ar fi putut fi primul clic, dar utilizatorul a parasit site-ul si apoi a facut clic pe un anunt de marca, in cele din urma facand conversie.

Pentru produsele care au performante bune, licitati mai mult. Puteti face acest lucru accesand campania de Cumparaturi Google in care se afla si subdivizand dupa ID-ul articolului si setand o suma licitata mai mare.

2. Identificati cele mai bune marci

De asemenea, puteti vedea performanta in functie de marca utilizand raportul „Brand” din fila „Dimensiuni”. La fel ca produsele individuale, puteti vedea ce marci au rezultate mai bune sau mai proaste. Scopul este de a subdiviza grupul de produse dupa o anumita marca.

De exemplu, daca vindeti sosete, este posibil sa doriti sa licitati doar pentru marca Nike, deoarece are cel mai mare markup. Deci, puteti exclude orice altceva din acel grup de produse accesorii. Prin urmare, orice cautare legata de „sock” ar returna un PLA care contine un produs Nike.

3. Daypart si Geotarget

Dupa ce acumulati suficiente date (de obicei, 60-90 de zile de afisari si clicuri), puteti seta ora si datele geografice, tinand cont de faptul ca acesti modificatori nu pot fi setati la nivel de grup de anunturi pentru campaniile de Cumparaturi Google (ca in Reteaua de cautare si Reteaua de display standard). campanii).

4. Optimizati fluxul de date despre produse

Desigur, optimizarea feedului poate fi dificila, dar merita efortul pe termen lung. Campaniile pentru Cumparaturi Google nu folosesc cuvinte cheie, asa ca Google preia cel mai relevant produs pentru SERP-urile Cumparaturi Google pe baza detaliilor feedului. Cele mai multe dintre ceea ce ofera aceste detalii provine dintr-o mica intersectie a datelor despre produse, in special:

5. Optimizati titlurile produselor

Titlul produsului dvs. este foarte important pentru a ajuta Google sa gaseasca, sa indexeze si sa returneze produsele dvs. pentru interogarile de cautare potrivite. Deci, cum arata un titlu de produs optimizat? Depinde de produsul dvs. Mai jos sunt cateva exemple pe care le puteti incerca.

Iata cateva formule adaptate pentru industrie pe care le puteti incerca pentru a obtine titlurile de produse perfecte:

Imbracaminte:

  • Marca + Tip de produs + Sex + Cuvant cheie 1 + Cuvant cheie 2 + Culoare + Marime
  • Sex + Cuvant cheie 1 + Cuvant cheie 2 + Marca + Culoare + Tip produs
  • Gen + Marca + Material + Tip produs + Marime + Culoare

Atletic:

  • Tip de sport / activitate + echipament sportiv / marca + grupa de varsta + tip de produs
  • Marca + Sport + Tip produs + Culoare
  • marca + gen + culoare + dimensiune

Bijuterii:

  • Marca + Greutate + Forma + Stil + Ocazie + Metal
  • Stil + tip metal + forma + tip produs + dimensiune (adica lungime, latime, greutate) + sex + tip produs
  • Grup de varsta + tip metal + tip bijuterie + forma + tip produs + dimensiune (adica lungime, latime, greutate)

Casa si gradina:

  • Marca + Tip produs + Culoare + Tip camera
  • Marca + Utilizare + Material + Utilizare + Tip de produs
  • Stil + Cum este realizat + Tip de produs + Culoare + Marime + Marca + Tip de produs

Generic:

  • Marca + Tip produs + Culoare + Material
  • Marca + Dimensiune (lungime, latime, inaltime) + Tip produs + Culoare
  • Material + Tip produs + Culoare + Marca
  • Stil + Culoare + Tip produs + Marca
  • Tip produs + dimensiune + culoare + cuvant cheie + marca

6. Descrierea produselor

Google permite pana la 5.000 de caractere pentru descrierile produselor, dar asta este mult mai mult decat ar citi orice cumparator. Depasirea acestei limite ar putea duce la anunturi aglomerate cu afisare de produse cu puncte de vanzare neclare, ceea ce duce la rate de clic scazute.

Numarul optim pentru descrierile complete ale produselor este intre 500 si 1.000 de caractere. Pentru a profita la maximum de acest spatiu, acordati descrierilor produselor dvs. acelasi tratament pe care il acordati titlurilor paginilor SEO si meta descrierilor, facand cercetari ample si implementand cuvinte cheie bune.

7. Optimizati imaginile produselor

Optimizarea imaginii produsului se rezuma la o intrebare: va face aceasta imagine pe cumparatori sa doreasca sa vada mai mult? Va oferim cateva sfaturi care va vor ajuta in alegere:

  • Nu utilizati fotografii de stoc/maker
  • Utilizati imagini de inalta rezolutie
  • Utilizati un fundal alb
  • Utilizati un unghi care evidentiaza cele mai bune atribute ale produsului dvs
  • Utilizeaza etichetele ALT si Titlu imagine in fisierul imagine.