In puzzle-ul care alcatuieste proiectul digital al oricarui brand, se afla o piesa cheie si esentiala pe care toti responsabilii o iau in considerare. Fie ca marca vinde un produs, un serviciu sau pur si simplu cauta sa indeplineasca alte obiective, metricile sunt cele care vor permite evaluarea faptului ca tot ceea ce se face la nivel de strategie de marketing si comunicare se face corect sau incorect.

Fiti atenti la valorile pe care le analizati

Asa e, toata lumea stie ca metricile sunt ceva esential in domeniul digital, dar stie toata lumea sa le interpreteze? Imi selectez corect valorile? Cum pot afla?

Aici intra in actiune termenul Vanity Metrics, care sunt in principal toate acele metrici care sunt foarte usor de masurat, cum ar fi numarul de vizite pe care le primeste o platforma sau numarul total de urmaritori pe care un brand ii are pe retelele sociale si care, in In plus, ar putea sa ne ofere o impresie pozitiva sau negativa care nu este in intregime de incredere.

Pe scurt, sunt acele metrici care nu ajuta la luarea deciziilor daca nu pot raspunde la urmatoarea intrebare: Ce pot face diferit, luand ca referinta informatiile furnizate de aceasta metrica?

Apar multe intrebari deschise despre acest termen, precum: Numarul de vizite pe o pagina care traieste din spatiile sale de publicitate are aceeasi importanta ca si cel al unui magazin online? Este corect sa analizam numarul de urmaritori pe Twitter daca contul nu are nicio interactiune cu postarile sale? Toate aceste tipuri de intrebari sunt necesare pentru a putea extinde mintea si a obtine un anumit criteriu la analiza.

Pe scurt, Vanity Metrics sunt acele metrici care nu ajuta la luarea deciziilor, derutand persoana responsabila de analiza si creand o realitate falsa a ceea ce observa, fara a vedea efectiv problema reala si, prin urmare, solutia ei.

Aceste tipuri de valori sunt o problema foarte frecventa in orice strategie de social media. De multe ori din necunostinta sau nedorinta de a analiza mai in profunzime, multi clienti cred ca un numar mai mare de urmaritori va obtine intotdeauna un rezultat mai bun. Totusi, in multe cazuri nu este reprezentata de aceasta afirmatie, mai bine este sa ai o comunitate restransa cu un volum mare de engagement, astfel incat calitatea utilizatorului sa primeze asupra cantitatii.

Un exemplu foarte des intalnit este urmatorul: imaginati-va ca vrem sa generam trafic pe site-ul nostru de continut pentru a obtine un numar mai mare de venituri datorita reclamei. Observam o crestere a urmaritorilor intr-un ritm foarte bun, dar observam ca numarul de clicuri pe postarile noastre nu creste, asa ca nu generam vizite pe platforma noastra.

Exista doua moduri de a vedea aceasta situatie, o persoana care nu o va analiza corect va crede ca totul functioneaza bine, deoarece adeptii cresc intr-un ritm foarte mare. Pe de alta parte, o persoana care nu se bazeaza pe Vanity Metrics va crede ca exista ceva care nu se face corect, adica: fie continutul scris esueaza, fie reclamele folosite nu sunt corecte, dar nu se face. corect.generand angajamentul adecvat cu adeptii nostri.

Stim deja ce sunt Vanity Metrics , asa ca acum sa le identificam mai pe larg:

  • Numarul de vizite: sunt aceste date cu adevarat utile in sine? Este un utilizator care ne viziteaza constant sau, dimpotriva, sunt multi utilizatori care ne-au vizitat o data? Aceasta masuratoare nu ofera mai mult decat o simpla date, care ar trebui completata cu alte valori pentru a afla valoarea reala.
  • Numarul de afisari de pagina: aceasta masuratoare este utilizata practic exclusiv pentru modelele de afaceri care depind de numarul de vizualizari de pagina pentru vanzarea spatiului publicitar.
  • Numar de utilizatori unici: aceste date se refera doar la numarul de utilizatori care au vizitat platforma, deci nu ofera nicio informatie despre motivele pentru care au ramas sau au parasit platforma.
  • Timpul pe site: aceste date pot fi considerate ca o metrica de vanitate in functie de modelul de afaceri online pe care il aveti. In sine nu ofera informatii relevante, adica este o informatie foarte superficiala. Faptul ca petrec mult timp pe site nu inseamna ca sunt interesati de ceea ce oferim noi.
  • Numarul de pagini vizitate: este un indicator care poate induce in eroare, deoarece utilizatorii pot naviga pur si simplu din curiozitate sau pentru ca nu gasesc ceea ce cauta.
  • Numarul de urmaritori sau numarul de aprecieri: este intotdeauna foarte bine sa stii ca ai multi urmaritori, dar marea majoritate interactioneaza cu adevarat cu continutul meu? Le-a placut pagina mea, dar nu sunt chiar interesati?
  • Baza de date de email: se intampla acelasi lucru ca si la punctul anterior, este foarte pozitiv sa ai un numar mare de email-uri in baza de date, dar ce procent din baza mea deschide comunicatiile care le sunt trimise?

Cu toate acestea, este necesar sa mergeti mai departe si sa gasiti valorile care se potrivesc cel mai bine modelului dvs. de afaceri digital. Ca iti ofera informatii cu adevarat profunde din care se pot trage atat concluzii pozitive, cat si negative si care pot ghida actiunile viitoare care trebuie dezvoltate pe baza strategiei. Acesti KPI-uri se numesc „Metrici actionabile”.

Trebuie sa fiti constienti de faptul ca informatiile oferite de aceste metrici nu sunt un panaceu, adica nu va vor spune exact ce trebuie sa faceti pentru a va atinge obiectivele in cel mai eficient mod posibil, dar va poate deschide un gama de posibilitati care, pe baza unei interpretari corecte, vor ajuta la indeplinirea acestor obiective.