Cu totii stim sa scriem si scriem tot timpul. Dar scrierea de continut pentru interfete digitale (site-uri web, aplicatii etc.) are provocari diferite decat scrierea pentru alte medii digitale, cum ar fi bloguri, retele sociale sau alte publicatii. Una dintre cele mai mari provocari este gasirea celui mai scurt mod de a spune lucruri, fara a pierde claritatea si autenticitatea.

In primul rand, ce este UX Writing?

Scrierea UX  este practica de a gandi si scrie cuvintele pe care utilizatorii le vad atunci cand interactioneaza cu orice produs digital. Un  scriitor UX este responsabil sa scrie acele cuvinte. Este vorba despre gasirea celui mai scurt mod de a spune lucrurile, incercand sa mentinem claritatea si autenticitatea.

Scrierea UX este practica de a proiecta si scrie conversatia pe care un produs digital o are cu utilizatorul.

Unde o gasim?

Se intampla adesea ca utilizatorii tristi si dezamagiti sa paraseasca un site web, nu pentru ca nu le place designul, ci pentru ca pur si simplu nu inteleg ce le cerem sa faca. Este foarte probabil ca:

  • nu inteleg ce le cerem sa completeze
  • nu sunt familiarizat cu termenii tehnici
  • este posibil sa nu poata gasi pretul costului unui transport
  • nu inteleg ce se va intampla cand trec la urmatorul pas in achizitia lor
  • nu pot gasi informatiile pe care le cauta
  • sau poate au dat peste un mesaj de eroare prea alarmant

Toate acele vizite de la utilizatori dezamagiti ar putea fi evitate cu modificari minime (dar nu simple) in textele interfetei.

UX Writing este uneori confundat cu micro copywriting, deoarece ambele se ocupa cu acelasi tip de text intr-o interfata digitala.

De exemplu: un element foarte important in cadrul unui instrument digital sunt mesajele de eroare. Aceste mesaje sunt oportunitati extrem de valoroase de a imbunatati experienta pe care utilizatorii o au cu instrumentele noastre. In plus, aceste mesaje ofera brandului o voce si personalitate. Este important sa le lucrati cu atentie pentru a le face perfecte.

Ce valoare ofera UX Writing?

In interfetele digitale textul este foarte important. In acest moment as indrazni sa spun ca dintre numeroasele elemente care alcatuiesc o platforma digitala (fotografii, ilustratii, texte etc.) textul este cel mai important dintre toate. A sti cum sa scriem acele texte este o valoare de diferentiere in paleta noastra de abilitati UX.

copie minimalista si puternica  este fundamentala atunci cand vine vorba de a genera o experienta excelenta pentru utilizator. Textul este ceea ce aduce la viata produsul nostru digital si asigura ca interactiunea nu este frustranta sau confuza.

Cum sa obtineti o scriere UX atractiva si transformatoare?

A face o copie simpla UX   nu este o sarcina usoara. Asigurati-va ca verificati aceste puncte pentru a sti daca sunteti pe drumul cel bun:

  • Este textul  (utilizator) prietenos ?
  • Cum ii face pe utilizatorii tai?
  • Crezi ca comunica exact ceea ce vrei sa comunici?
  • Copia  adauga sens fluxului ? 
  • Este scris in concordanta cu restul  copiei ?
  • Textele dumneavoastra reprezinta spiritul marcii sau al produsului?
  • Au tonul corect?
  • Umanizeaza instrumentul?

si iata cateva chei pentru a va imbunatati  copia UX :

  • Fii concis si eficient
  • Folositi cat mai putine cuvinte, pastrand sensul.
  • Adaptati textul si lungimea acestuia la fiecare tip de ecran ( responsive ).
  • Vorbeste direct cu cititorul tau.
  • Eliminati jargonul si cuvintele greu de inteles.
  • Evitati sa fiti intruziv.

De ce sa inveti UX Writing?

Scriitorul UX este noul profil de unicorn. In zilele noastre, multi designeri UX, pe langa abilitatile lor obisnuite, sunt obligati sa invete elementele de baza ale scrierii UX, sa creeze mesaje clare, scurte, care sa transmita personalitatea marcii fara a vinde si care, de asemenea, ajuta la pozitionarea utilizatorului. Toate acestea nu sunt usor. De fapt, in articolul „UX Writing Skills Now Vital for Designers” ei boteaza aceasta abilitate cu porecla de unicorn pentru cat de rara si speciala este acum.

Scrierea textului pentru interfete era treaba celui mai bun tipator din birou. Dar industria este in continua schimbare si astazi predomina pozitia de scriitor UX. Nu mai este suficient sa scrii  frumos , ci sa stii sa scrii astfel incat utilizatorii sa perceapa o  copie  mai clara si mai concisa.

Aceasta disciplina devine un picior fundamental in orice echipa serioasa de design UX. Un scriitor UX are sarcina esentiala de a se asigura ca fiecare pas al fluxurilor unui instrument digital faciliteaza nevoile utilizatorilor.

UX Writer are sarcina de a facilita nevoile utilizatorilor.

Cine poate (ar trebui) sa-l invete?

Persoane care creeaza continut in medii digitale, cum ar fi designeri UX sau copywriteri care doresc sa devina scriitori UX. Profesionisti care doresc sa se concentreze pe continut pentru interfete si experienta de utilizator. In general, oricine doreste sa-si imbunatateasca scrisul sau sa invete despre procesul de creare a continutului axat pe oameni.