Cine spune ca nu poti tine dieta de Valentine’s Day? Dr. Madalina Truica, medic specialist diabet, nutritie si boli metabolice te invata cum sa petreci o zi frumoasa impreuna cu jumatatea ta, fara grija ca mesele luate impreuna iti vor adauga kilograme in plus! Iata un plan alimentar pentru o zi ce contine retete delicioase pe care le poti imparti cu persoana iubita …

Incepeti ziua cu … o omleta ”altfel”

Si pentru ca barbatilor le place omleta … pentru micul dejun iti propun varianta cu broccoli si parmezan, servita alaturi de salata de rucola si rosii cherry. Dr. Madalina Truica, medic specialist diabet, nutritie si boli metabolice la Clinica Smart Nutrition garanteaza ca sunt sanse mari sa il faci sa se imprieteneasca cu broccoli, in caz ca nu a facut-o pana acum …

Ingredientele de mai jos sunt pentru o portie de 300 de calorii. Portia lui o poti ajusta cu 50%:) … sau ii poti adauga si alte ingrediente. Pentru ca barbatii, in comparatie cu femeile, au un metabolism mai accelerat, datorita musculaturii mai dezvoltate.

Ingredient:

doua lingurite de ulei masline (una pentru omleta, una pentru salata) 4 buchetele de broccoli tocate marunt sare piper 2 oua o lingura de parmezan ras o mana frunze de ruccola 5-6 rosii cherry suc de lamaie

Mod de pregătire:

Intr-o tigaie de teflon se pune o lingurita de ulei de masline, dupa care se adauga buchetelele de broccoli, sarea si piperul. Dupa 1-2 minute se adauga ouale batute si se lasa pe foc pana cand se incheaga omleta, pentru a putea fi intoarsa pe partea cealalta. La final se poate presara parmezanul.

Se serveste alaturi de salata preparata din rucola, rosii cherry si dressing obtinut dintr-o lingurita de ulei de masline, suc de lamaie, sare si piper.

Un pranz light, pentru amandoi

Pentru pranz, iti propun creveti la wok cu ardei gras. Este un preparat light dacă se pretează și pentru un pranz servit la birou. Se prepara foarte usor si il pot pregati in avans, in seara precedenta. Poti pregati doua caserole, una pentru tine, una pentru el!

Ingrediente pentru o portie de 200 kcal:

13-15 creveti mari decorticati o lingurita de ulei masline sare piper 1-2 catei de usturoi un ardei gras, taiat julien

Mod de pregătire:

Intr-un wok incins se pun uleiul, usturoiul, crevetii si condimentele. Dupa un minut, se adauga ardeiul si se lasa pe foc inca 10 minute.

O cina romantica in stil italian

Si cum cina este o masa speciala, ti-am pregatit un preparat deosebit … spaghete bolognese . Este un fel de mancare reinterpretat, pentru a contine mai putine calorii, in comparatie cu varianta clasica. Este un pic mai consistent, dar nu trebuie sa-ti faci griji, pentru ca el va veni in completarea acelui pranz usor.

Ingredient pentru o portie de 500 kcal:

2 lingurite ulei de masline ½ ceapa mica 2 catei de usturoi sare piper dafin ½ morcov 100 ml vin 100 g carne vita slaba, tocata 100 ml rosii pasate 130 g paste integrale fierte o lingurita de parmezan ras

Mod de pregătire:

Intr-o tigaie se pun uleiul, ceapa, usturoiul si condimentele si se lasa pe foc pana cand ceapa devine translucida. Apoi se adauga morcovul si carnea de vita si se lasa pe foc pana cand carnea se rumeneste usor. Apoi se adauga vinul si se lasa pe foc pana cand amestecul isi micsoreaza volumul cu o treime, dupa care se adauga rosiile. In momentul in care sosul este gata, se amesteca cu pastele si se presara parmezanul ras.

Se serveste cu entuziasm, alaturi de un pahar de vin rosu!

Ca desert iti propun un preparat bogat in antioxidanti, amestec de fructe rosii cu crema de branza aromata.

Ingrediente pentru o portie de 150 kcal:

150 g amestec fructe rosii proaspete (capsuni, afine, zmeura) doua linguri crema de branza Philadelphia Light o lingurita de zahar pudra ¼ pastaie vanilie putina coaja rasa de lamaie

Mod de pregătire:

Crema de branza se amesteca cu zaharul pudra, pastaia de vanilie si coaja de lamaie.

Intr-un pahar se aseaza fructele proaspete, peste care se pune crema de branza aromata. Pe deasupra se pot presara cativa fulgi de migdale si se poate decora cu cateva frunze de menta.

… Si nu uita cel mai pretios ingredient al unei zile perfecte: zambetul!