Printre riscurile pe care le implica practicarea sportului, se numara si posibilitatea de a suferi de tendinita si alte afectiuni dupa efort. In aceste cazuri, exista o tensiune intre tendoane si articulatiile implicate in exercitiu.

Viata sportivului presupune asumarea unor riscuri pentru sanatate in unele ocazii. De exemplu, multe persoane care fac cardio de mare impact sau sporturi de inalta performanta, cum ar fi atletismul sau tenisul, pot dezvolta tendinita.

Aceste afectiuni apar din cauza frecarii continue a articulatiilor cu tendoanele; consecinta este o uzura semnificativa a muschilor.

La fel, la disciplinele de contact precum fotbalul sau baschetul, este obisnuit ca sportivii sa sufere de leziuni la glezne, genunchi si coate. Pentru toate acestea,  este necesar sa invatati sa aveti grija de aceste zone ale corpului, atat de necesare pentru a efectua miscarile.

Ce este tendinita?

Este o inflamatie a tendoanelor, care sunt responsabile pentru conectarea muschilor de schelet. De obicei, este obisnuit sa apara in zone precum cotul, glezna, soldul si incheietura mainii. Cu toate acestea, orice parte a corpului poate fi susceptibila la aceste leziuni.

Aparitia acestei probleme poate fi brusca, ca urmare a unei lovituri. Poate aparea si ca  urmare a imbatranirii si a uzurii continue cu frecare musculara.

Simptomele comune ale tendinitei includ dureri articulare severe care pot afecta miscarea, rigiditatea musculara sau sensibilitatea crescuta in zona afectata, umflarea si roseata. De asemenea, exista diferite tipuri, in functie de zona afectata:

Epicondilita laterala

Mai cunoscut sub numele de cot de tenis . Dupa cum sugereaza si numele, este cauzata de o leziune sau inflamatie a muschilor din jurul cotului, unde pot fi vazute denivelari. Apare de obicei din cauza suprasolicitarii miscarilor repetate ale incheieturii mainii sau antebratului.

Epicondilita mediala

Este cunoscut si sub numele de cotul jucatorului de golf, deoarece este o leziune care apare de obicei in randul acestor sportivi. Este cauzata de uzura sau inflamatia pe interiorul antebratului.

Tendinita lui Ahile

Este cea mai frecventa conditie a alergatorilor, maratonanilor si jucatorilor de fotbal . Este umflarea calcaiului, chiar in zona numita Ahile, care face dificila miscarea corecta a piciorului.

Tendinita umarului

Este inflamatia care apare in zona mansetei rotatorilor. Este frecventa la persoanele care inoata, joaca tenis, baseball sau ridica greutati. Acest lucru se datoreaza faptului ca trebuie sa ridicati bratul deasupra capului pentru ca aceasta ranire sa apara.

Recomandari pentru evitarea tendinitei

O leziune a tendonului este extrem de dureroasa si poate fi foarte limitativa. Este chiar posibil sa fie cauza retragerilor sau a performantelor slabe in practicarea unui sport.

Acestea sunt cateva dintre motivele pentru care un sportiv ar trebui sa evite sa sufere de tendinita; mai ales daca doriti sa va bucurati de activitati fizice pentru o perioada moderata de timp.

In primul rand, este esential sa nu supraincarcati exercitiul. Adica controlati exhaustiv cantitatea de forta si timpul folosit in activitatea fizica, in asa fel incat sa nu depaseasca limitele organismului. Cheia este intotdeauna echilibrul.

Pentru a evita suprasolicitarea aceleiasi articulatii, diferite tipuri de exercitii pot fi combinate in circuite alternative. In general, cautarea sprijinului de la un profesionist va permite sa va ajustati tehnica, ceea ce contribuie la o performanta mai buna si scade riscul de accidentare.

De asemenea, este foarte benefic sa efectuati exercitii anterioare de incalzire. Acelasi lucru este valabil si pentru miscarile de intindere si relaxare odata ce practica sportiva s-a incheiat. In acest fel, muschii sunt intariti si flexibili.

In sfarsit, o alta alternativa foarte populara este de a  pune gheata pe cele mai stresate articulatii dupa activitatea fizica, pentru a preveni inflamatia.

Alte date

Dincolo de sfaturile de mai sus, este si necesar sa faceti pauze in rutinele de exercitii fizice,  mai ales cand incep sa apara simptome de oboseala sau dureri musculare. Pe de alta parte, imbracamintea si accesoriile sportive potrivite pot preveni, de asemenea, ranirea.

In general, dezvoltarea tehnologiei permite obtinerea de imbunatatiri ale performantei atletice; Cu o protectie adecvata, marile rele pot fi evitate.

In cele din urma, ar trebui sa mergeti la un medic sau un specialist daca apare disconfort in zonele articulare . Acest lucru face posibila tratarea afectiunilor care incep sa se dezvolte; astfel, persoana va putea continua cu practica sportiva fara inconveniente.

Uneori,  trebuie sa recunoasteti cand sa incetati cu totul exercitiile sau sa va reduceti nivelul de intensitate sportiva. Acest lucru va preveni ranile cu impact mai mare, care pot crea neplaceri pentru o lunga perioada de timp.