Stresul este un proces natural. Este un raspuns la nevoia de adaptare la mediul nostru. Cu toate acestea, atunci cand este permanent si intens poate fi daunator sanatatii noastre.

Stresul este una dintre cele mai frecvente boli psihosomatice astazi. Printre cele mai enervante simptome ale sale se numara durerea de spate si tensiunea musculara. Totul este un produs al ingrijorarii excesive, al epuizarii mentale si al acumularii de tensiune emotionala. Cu toate acestea, durerile de cap de stres sunt un simptom si mai frecvent si mai deranjant.

Potrivit unui studiu realizat la Universitatea si Spitalul Bucheon, situat in Coreea de Sud, stresul este cel mai frecvent declansator al migrenelor.

Desi este adevarat ca sunt cei care sufera de o durere de cap de usoara intensitate, care dispare imediat ce se relaxeaza, insa in alte cazuri nu este atat de usor sa combati acest disconfort.

Simptomele  variaza, de asemenea, la fiecare persoana. Pe langa durerile de cap, exista si cei care sufera de insomnie si oboseala. Totusi, in functie de frecventa cu care apare durerea, trebuie folosite anumite masuri sau altele. In acest sens, nu va fi acelasi lucru sa tratezi o cefalee sporadica decat una care apare cateva zile la rand din cauza stresului cronic.

Durerile de cap de stres pot aparea impreuna cu alte simptome: senzatie de senzatie in piept, vedere incetosata sau vedere in miscare pete negre, transpiratii, insomnie, iritabilitate etc.

Cauzele care provoaca o durere de cap pot varia de la cele asociate cu o raceala, oboseala sau somn, la alergii care provoaca sinuzita, la cele psihologice, precum cele cauzate de grijile clasice. Fara indoiala, stresul este una dintre acele cauze psihologice care provoaca mai frecvent dureri de cap.

Unele cauze ale durerilor de cap

Dupa cum a relevat un studiu efectuat la Universitatea din Warwik din Regatul Unit, 1 din 30 de persoane are dureri de cap in mod regulat. Astazi, avand in vedere aceasta mare incidenta, se dezvolta tot mai multe programe pentru a gestiona mai bine aceste situatii.

Astfel, unul dintre acele canale pentru a face fata mai bine faptului de a trai cu o durere de cap este sa stii ce o provoaca. Sa ne uitam la cativa factori declansatori.

  • Stres
  • Mentinerea capului intr-o singura pozitie pentru o lunga perioada de timp
  • Lucrand mult timp in fata computerului, conform acestui studiu realizat de Institutul Cuban de Oftalmologie Ramon Pando Ferrer (Cuba).
  • Pozitia anormala a capului in timpul somnului.
  • Convulsii sau oboseala a muschilor oculari.
  • Fum. Acest lucru este confirmat de acest studiu realizat de Universitatea din Salamanca (Spania).
  • Abuzul de cofeina. Aceasta cercetare efectuata de Universidade de la Sabana sugereaza acest lucru.
  • Sinuzita sau congestie nazala
  • Raceala sau gripa

Dupa cum am subliniat, durerea de cap de stres este cea mai frecventa.

  • Grijile zilnice sunt, fara indoiala, cel mai mare declansator. Exista o mare diferenta intre gandire si ingrijorare.
  • Ingrijorarea nu este altceva decat anticiparea unei situatii viitoare incerte; este ca o intrebare lunga care nu are sfarsit.
  • Cand gandesti, cauti solutii la probleme. Cu toate acestea, atunci cand va faceti griji, ramaneti blocat in acelasi tipar de rationament. Acest lucru duce la tensiune musculara si, prin urmare, dureri de cap.

Din punct de vedere psihologic, este esential sa inveti sa gestionezi factorii declansatori pentru a evita durerile de cap de stres. Nu putem uita ca aceste conditii ne mobilizeaza chimia creierului si modifica echilibrul muschilor, vertebrelor si nervilor craniului.

Cand stresul este usor sau temporar, nu provoaca daune. Cu toate acestea, atunci cand dureaza mult timp, organismul ramane intr-o stare de alerta ceea ce determina o slabire a apararii organismului, potrivit acestui studiu realizat de Centre Hospitalier Rouffach (Franta).

  • Durerile de cap cauzate de stres sunt rezultatul contractiei muschilor gatului si scalpului.

Simptome de cefalee de stres

  • Cefalee de intensitate redusa, suparatoare si continua. Poate fi izolat sau repetat zilnic
  • Durere larg raspandita si severa la tample, scalp si ceafa
  • Oboseala
  • Dificultate de a dormi
  • Dureri musculare (umeri si partea superioara a spatelui)
  • Sensibilitate la schimbarile de vreme, zgomot si lumina

Cand durerea este usoara, poate fi tratata cu remedii la domiciliu. Cu toate acestea, daca durerea este puternica si persistenta, ar trebui sa consultati un medic.

Actiuni pentru reducerea durerilor de cap de stres

Daca adaugi si alte simptome la cefaleea de stres, cum ar fi tensiunea musculara sau scrasnirea dintilor, am putea ajunge sa suferim dureri intense care ne afecteaza calitatea vietii.

Prin urmare, devine necesar sa putem gestiona situatiile din viata noastra de zi cu zi care ne afecteaza negativ starea de spirit. De exemplu:

  • Bucurati-va de activitati placute, cum ar fi ascultarea muzicii, cititul, practicarea sportului, dansul sau jocul cu animalul dvs. de companie.
  • Fa-ti un moment pentru a efectua un exercitiu de relaxare, prin tehnici precum respiratia profunda, yoga si meditatia.
  • Usureaza-ti viata: alege ce activitati ar trebui sa faci si gestioneaza-ti timpul eficient.
  • Cautati sprijin. Discutia cu familia sau prietenii va permite sa depasiti mai bine problemele si sa controlati stresul.
  • Scapa de gandurile negative. Astfel poti face fata unor medii stresante.
  • A fi intr-o dispozitie buna este o modalitate de a contracara stresul, asa cum confirma acest studiu realizat de Universitatea din Barcelona. In acest fel eliberam endorfine care contribuie la o atitudine pozitiva.
  • Exercitiile previn si combate stresul.
  • Ofera-ti masaje. Cu un partener sau cu un profesionist cu care te simti confortabil.
  • Daca durerea este cauzata de frig, tine-te de cald.
  • Schimbati-va pozitia de dormit. De asemenea, adopta o postura buna atunci cand citesti, lucrezi sau faci miscare. Dormiti si odihniti-va corespunzator.
  • Exersati-va gatul si umerii des.

Cefaleea de stres este acel cal de bataie cu care traieste o buna parte a populatiei. Sa invatam sa o gestionam pentru a trai mai bine.