O prezenta online puternica a devenit un element indispensabil al oricarei strategii de marketing. Aceasta s-a intarit doar odata cu pandemia, cu milioane de oameni schimbandu-si obiceiurile de cumparare si aproape totul trecand in lumea digitala.

Adevarul este ca, fara o prezenta online puternica, este foarte dificil, daca nu chiar imposibil, sa conduci o afacere. Cu toate acestea, este necesara multa munca si planificare pentru a deveni suficient de vizibil pentru a reusi in eforturile de a te prezenta ca o autoritate in domeniul tau.

Ca advertiser si proprietar de afacere, probabil incepi sa intelegi valoarea cresterii vizibilitatii tale online in strategia ta de marketing. Toti putem fi de acord ca daca cineva cauta produsul sau serviciul tau si afacerea ta nu se afla printre primele in rezultatele cautarii, nu vei atrage mult trafic pe site-ul tau.

Iata 10 strategii de implementat daca doresti sa imbunatatesti vizibilitatea online a companiei tale.

1. Creati continut de inalta calitate

Continutul de inalta calitate este ceea ce ajuta marcile de succes sa se deosebeasca de concurenta in crestere rapida din industrii. Daca reusiti sa creati o strategie de continut puternica, oferind publicului tinta articole, videoclipuri, tutoriale, ghiduri, carti electronice sau orice alte formate care le vor fi de valoare si gasiti o modalitate de a le ajunge, destul de curand veti avea o urmarire fidela, care va va face din ce in ce mai vizibil si va va afecta pozitiv cresterea afacerii.

2. Investeste intr-o strategie SEO eficienta

Combinarea continutului dvs. bine gandit, autentic si relevant cu o strategie SEO eficienta este cea mai buna modalitate de a atrage trafic organic. In marketingul digital, SEO este folosit pentru a obtine o pozitie mai buna pe pagina de rezultate a motorului de cautare. 

Acest lucru este cel mai bine realizat de profesionistii SEO, care identifica cuvintele cheie pe care cumparatorii tai ideali sunt cel mai probabil sa le foloseasca atunci cand cauta produse sau servicii pe care le oferi si le plaseaza strategic in continutul tau intr-un mod natural. In mod ideal, ar trebui sa alegeti o agentie locala, in loc sa incercati sa va creati singur o strategie SEO. 

Pentru a intelege cat de eficienta este strategia ta SEO, trebuie sa monitorizezi constant clasarea site-ului tau in motoarele de cautare. Puteti face acest lucru folosind diferite instrumente SEO. De exemplu, un astfel de instrument este Rank tracker de Sitechecker. Acest instrument analizeaza constant clasarea site-ului tau in motoarele de cautare si iti trimite rapoarte, pe care le poti folosi pentru a intelege nivelul de performanta al strategiei tale SEO.

3. Profita de Social Media

Fara indoiala ca social media este printre cele mai utile instrumente pentru vizibilitatea online. Consumatorii folosesc astazi aceste platforme pentru a cauta marci, produse si servicii si se asteapta sa vada un cont bogat, activ si captivant. In caz contrar, s-ar putea sa te gaseasca de neincredere. Unele dintre cele mai eficiente tactici pentru o strategie fructuoasa de social media includ:

  • – postarea de continut vizual educational, inspirator, distractiv si de inalta calitate;
  • – concentrarea asupra marcii dvs. (afisand videoclipuri din culise, marturii de la angajati si clienti);
  • – utilizarea functiilor in tendinte (hashtag-uri, Reels, Stories, meme);
  • – interactionarea cu publicul dvs.;
  • – folosind reclame platite.

4. Promovare incrucisata

A fi omnicanal este crucial pentru vizibilitatea online. Folositi fiecare dintre aceste platforme, canale si dispozitive pentru a va promova incrucisat continutul, precum si pentru a cere utilizatorilor sa va viziteze si sa va urmareasca celelalte canale. Puteti chiar sa va promovati manerele retelelor sociale pe site-ul dvs., asa cum multe marci folosesc widget-ul Facebook pentru a prezenta continutul de pe manerele lor Facebook pe site-ul lor. In cele din urma, isi promoveaza pagina de Facebook. In mod similar, puteti, de asemenea, sa va promovati diferitele alte manere de retele sociale pe site-ul dvs. web, ceea ce va ajuta sa ajungeti la un public mai larg.

5. Uniti fortele cu alte afaceri

Colaborarea cu marcile pentru a-si promova reciproc produsele sau serviciile este excelenta pentru vizibilitatea ta. Este important sa alegeti partenerii potriviti si sa impartasiti aceleasi valori si obiective.

6. Colaborati cu influenti 

Nu este un secret cat de important a devenit marketingul de influenta in ultimii ani. Adeptii lor au incredere in ei, asa ca va pot creste in mod semnificativ acoperirea si vanzarile. Asigurati-va ca selectati influentatorul potrivit. De exemplu, ar trebui sa aiba adepti reali, iar nisele tale ar trebui sa fie compatibile, astfel incat sa te ajute sa ajungi la clientii tai ideali.

7. Inspirati implicarea si continutul generat de utilizatori

A reusi sa-ti inspiri urmaritorii sa creeze continut poate fi una dintre cele mai puternice modalitati de a creste vizibilitatea marcii si cresterea generala. Oamenii reali care posteaza despre tine pot fi mult mai eficiente decat orice reclama. UGC serveste drept dovada ca marca dvs. este de incredere. 

8. Optimizati-va site-ul web

Ar trebui sa va ganditi la site-ul dvs. web ca acasa online a afacerii dvs. Cand un vizitator aterizeaza pe el, indiferent de unde, ar trebui sa doreasca sa ramana acolo, si sa nu se uite la el si sa decida sa iasa fara sa afle nimic despre tine. Scopul dvs. este sa oferiti o experienta excelenta pentru utilizator si exista multe tehnici eficiente pentru a va ajuta sa realizati acest lucru.

9. Folositi reclame platite

Exista multe tipuri diferite de reclame platite in care puteti investi pentru a va imbunatati vizibilitatea online. Fie ca este vorba de motoarele de cautare sau de retelele de socializare, o campanie publicitara adecvata va poate ajuta sa ajungeti la oamenii potriviti si sa va imbunatatiti rezultatele generale. 

10. Creati o aplicatie mobila pentru afaceri

Din ce in ce mai multe companii decid sa foloseasca aplicatiile mobile ca parte a eforturilor lor de marketing. Aplicatiile au devenit o parte importanta a vietii de zi cu zi a oamenilor si, oferind una, nu numai ca va vor ajuta marca sa devina mai vizibila si sa atraga mai mult trafic, ci si sa va intareasca relatia cu publicul si sa genereze mai multe vanzari.

Sansele tale de succes real in afaceri fara o prezenta online puternica sunt mici. Este cel mai important instrument de marketing in acest moment. Cu aceste 10 strategii, ar trebui sa poti sa-l construiesti si sa-l faci vizibil.