Online dating a devenit o metoda extrem de populara pentru a căuta un partener romantic. În plus, anunțurile pentru site-uri de dating online, oferind statistici convingătoare privind ratele de succes ridicate, sugerează că datingul online poate sa fie cea mai preferată metodă de dating, dar și cea mai eficientă.

De exemplu, un studiu american de peste 19.000 de persoane care s-au căsătorit între 2005 și 2012, a constatat că peste o treime și-au început relațiile online. Studiul a constatat că și căsătoriile, care au început online, au fost puțin mai probabil decât căsătoriile care au fost rezultatul întâlnirii tradiționale, pentru a se încheia în divorț sau separare.

Cu toate acestea, indiferent de statisticile privind ratele de succes în dating online pe site-uri precum MatrimonialeRomania, credem cu adevărat că putem avea mai mult succes atunci când folosim dating online, spre deosebire de utilizarea întâlnirii tradiționale față-în-față? Această întrebare a fost abordată de cercetătorii Chris Fullowood și de Alison Atrcill-Smith de la Universitatea din Wolverhampton din Marea Britanie, care au sugerat, de asemenea, că nivelele noastre percepute de succes în dating online ar putea fi, de asemenea, legate de stima de sine.

Stima de sine și datingul online

Stima de sine poate fi definită ca o evaluare a sentimentului de auto-valoare de sine sau a modului în care ne gândim la noi sau ne evaluăm. O caracteristică a stimei mari de sine are o unitate mai mare și o motivație mai mare, prin urmare oamenii cu stima de sine superioară sunt mai susceptibile de a se promova într-un mod pozitiv. Într-un context de dating online, acest lucru poate fi deosebit de relevant și să se manifeste în modul în care utilizatorii se așteaptă ca alții să evalueze profilurile lor de dating. Sistemul de sine superior este, de asemenea, asociat în general cu un nivel mai ridicat de auto-acceptare.

În acest caz, cei cu stima de sine mai mare ar fi mai probabil să descrie o imagine realistă și pozitivă a lor înșiși, ceea ce, dacă este reflectată în profilurile lor de dating online, ar putea crește șansele de succes. Cu toate acestea, mediile online permit, de asemenea, oamenilor mai controlați asupra modului în care se prezintă, de exemplu, fiind capabili să selecteze cu atenție fotografiile și informațiile pe care le afișează online. Din acest motiv, indivizii cu stima de sine scăzută ar putea evalua șansele lor în întâlnirile online cât mai bune, deoarece pot să-și gestioneze mai ușor imaginea online. În studiul Fullwood și Attrill-Smith (2018), participanții au finalizat inițial o măsură de stima de sine (Rosenberg, 1965) și au fost apoi împărțiti în două grupe menționate online și offline.

Cei din starea online matrimoniale sentimente au fost prezentate cu o serie de fotografii ale unor parteneri potențiali și au fost instruiți să-și imagineze că tocmai s-au alăturat unui site de dating online și că fotografiile cu care au fost prezentate erau cele ale oamenilor pe care le evaluează pentru posibilitatea unei intalniri. Participanții la starea offline au fost prezentati și cu o serie de fotografii și au fost rugați să-și imagineze că aceștia erau cu indivizi pe care i-au întâlnit într-o noapte. Toți participanții au fost instruiți să evalueze fotografiile pe care le-au văzut pentru două lucruri:

• Cât de atractiv au crezut că persoana din fotografie le-ar găsi

• Cât de probabilă persoana din fotografie ar fi să meargă la o întâlnire cu ei.